Poševní infekce a antibiotika / chemoterapeutika

Poševní infekce způsobuje mnoho faktorů. Jedním z nich je užívání antibiotik / chemoterapeutik. Získejte informace o tom, jak mohou antibiotika narušit poševní rovnováhu a jak předcházet nežádoucím účinkům spojeným s léčbou antibiotiky.

Působení antibiotik a chemoterapeutik

Antibiotika jsou léky, které zabíjejí bakterie nebo brzdí jejích rozvoj. Díky tomu zastavují infekci a pomáhají organismu bojovat s nemocí. Jde o velmi rozšířený lék na řadu potíží, počínaje od bolení v krku, až po infekci pohlavních orgánů. Přestože jsou antibiotika velmi účinná a zcela bezpečná, nepůsobí selektivně. To znamená, že zabíjejí nejen bakterie napadající organismus, ale snižují rovněž počet přátelských bakterií, které žijí trvale v našem těle. Přátelské mikroorganismy nepůsobí potíže a často mají pozitivní vliv na naše zdraví. Likvidace těchto bakterií patří k nežádoucím účinkům léčby antibiotiky.

Poševní infekce po léčbě antibiotiky

Snížení počtu přátelských bakterií přináší větší možnosti vývoje bakterií nepřátelských a kvasinek. Z tohoto důvodu trpí řada žen po ukončení léčby antibiotiky / chemoterapeutiky nebo dokonce v jejím průběhu potížemi souvisejícími s vaginální mykózou. Ženy často užívají antibiotika/chemoterapeutika za účelem likvidace stávající poševní infekce. Krátce po jejím vyléčení se však může objevit další zánět. Dochází k tomu v důsledku narušení rovnováhy bakteriální flóry v pochvě vyvolaného léčbou antibiotiky/chemoterapeutiky, což zvyšuje riziko opakování infekce nebo mykózy vyžadující další léčbu.

Proti poševním infekcím vyvolaným antibiotiky je možné a potřebné se chránit. Používejte přírodní přípravky s prebiotiky nebo probiotiky, které upravují pH a stimulují vývoj přátelských bakterií, takže obnovují zdravou bakteriální flóru v pochvě. Takto napomáhají při prevenci poševních infekcí vyvolaných antibiotiky nebo jinými faktory a urychlují proces hojení po ustoupení příznaků.


"Snížení počtu přátelských bakterií přináší větší možnosti vývoje bakterií nepřátelských a kvasinek. Proto ženy často trpí vaginální mykózou po ukončení léčby antibiotiky / chemoterapeutiky nebo dokonce v jejím průběhu."